Alla inlägg den 18 november 2012

Av Sandberg - 18 november 2012 15:20

Det finns några målvakter som har bytt lag inom vår Elitserie, som Gerber, Norrena, Larsson, Andreas Andersson, Markus Svensson och Wesslau. Spelar de annorlunda den här säsongen? Kan man se någon skillnad nu när de jobbar med ny målvaktstränare? Försöker mig på att lista de målvakter jag tycker har förändrat sitt spel från förra säsongen, positivt eller negativt.

Om vi börjar med Wesslau som gick från degraderade Djurgården till Jönköping och HV 71, Wesslau jobbar mer kompakt, spelar lite längre in och spelar inte alls så "stort" som han gjorde i Djurgården sen om det hänger ihop med att han spelar i ett bättre lag i år det vet jag inte men visst är det skillnad på Wesslaus spel.

Gerber som förra året bar Växjö på sitt kombinat(axlar) är nu tänkt att göra samma resa med Rögle, spelar han annorlunda i år, jag tycker han gör det men på ett negativt sätt. Förra säsongen öste jag beröm över hans enkelhet i spelet, den här säsongen spelar han lite svårare, tvingas till fler ytterlägen vilket aldrig är bra i längden.

Markus Svensson lämnade AIK och hamnade i Skellefteå och har växt som målvakt, jag tycker inte han spelar tekniskt annorlunda men med ett helt annat självförtroende, det var nog bra för Markus att lämna skuggan bakom Fasth. Svensson ser mer självsäker ut i målet, känner nog inte att han behöver tokspela varje gång för att få en ny chans.

Norrena och Larsson tycker jag spelar på i stort sett samma sätt och Andreas Andersson har jag tyvärr inte sett någon match med i år. Någon annan som har kommentarer på ovanstående målvakter...

Presentation


Sampans blogg

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards