Alla inlägg under maj 2014

Av Sandberg - 30 maj 2014 09:27

Så här skrev jag i mitt blogginlägg i onsdags...
Jag tror att Henke och Rangers studsar tillbaka hemma i Garden och att Henke spikar igen.

Och visst blev det så, Rangers är i final efter 1-0 hemma mot Montreal och Henke höll nollan när Rangers behövde det som mest.
Jag tycker att Rangers var ett bättre lag och kunde vunnit med större siffror om inte Tokarski varit så bra.
Visst är Tokarski lik gamle Montrealkeepern Jose Theodore i sitt sätt att röra sig, små sköna och mjuka förflyttningar med låg tyngdpunkt?

En annan iakttagelse, försökte inte Rangers att gå köksvägen väldigt gånger att det inte kunde vara en slump? Det fanns nog en tanke bakom detta, en plan för att överlista Tokarski, att han spelade lite för aggressivt vid första stolpen och blev då lite långsam över till köksvägen.

Ser fram emot finalen mellan Quick och Lundqvist, för visst blir det Kings som Rangers får möta? Snacka om ytterligheter som då möts i finalen, Lundqvist med ett spel väldigt långt in i kassen mot Quick med ett betydligt yvigare spel, det blir intressant.

Av Sandberg - 28 maj 2014 10:37

02.05 ställdes klockan på, matchstart för femte matchen mellan Canadiens och Rangers. Jag hade sällskap av katten och lite rabarberpaj.
Tidigt ledningsmål av Montreal satte prägel på matchen, Lundqvist kändes inte riktigt igen, såg inte puckarna bra och såg inte skärpt ut och mycket riktigt fick han kliva av vid ställningen 4-1 och då var halva matchen spelad. Cam Talbot kom in.
Jag tycker att Henke ska ta två av målen han släpper in...

Dustin Tokarski på andra sidan släppte in Rangers första mål lite lättvindigt men gjorde en del bra ingripande. Sitter ner lite länge i min smak vilket gör att han blir lite sen in i vissa situationer.

Jag tror att Henke och Rangers studsar tillbaka i nästa match hemma i MSG och att Henke spikar igen!

Av Sandberg - 27 maj 2014 09:51

En duktig målvakt tillkännagav igår att han avslutar sin karriär, Jean-Sébastien Giguère som har en Stanley Cup-ring med Anaheim väljer alltså att sluta vid 37 års ålder. JSG blev under några år känd som en blockamålvakt med Allaire som mentor/coach.

Jean-Sébastien Giguère har representerat Colorado, Anaheim, Calgary och Toronto.

Av Sandberg - 25 maj 2014 17:19

Precis kommit hem efter tre intensiva utbildningsdagar i Norrtälje, svenska ishockeyförbundet hade bjudit in tjugo stycken målvaktstränare som är tänkta att hålla i höstens utbildnings och regionscamper. De här utbildningsdagarna hölls i samband med russinlägret( landslaget för team 97 och 98).

Många mycket begåvade och duktiga målvaktstränare från hela landet, det här var det bästa forumet/utbildningen jag varit på i och med att vi "bara" var 20 personer vilket gjorde att det blev många och bra diskussioner.

Vi blandade diskussioner med några ispass med landslagsmålvakterna på 97 och 98, bifogar några bilder från min kamera.

Av Sandberg - 21 maj 2014 14:29

Så var det dags för lite uppdateringar vad det gäller målvakter som flyttar på sig.
Johan Backlund byter lag i KHL, han lämnar Vitayaz Podolsk och flyttar till Slovan Bratislava i Slovakien.

Förra Röglemålvakten Brandon Maxwell hamnar också han i KHL, i Zagreb i Kroatien. Han fick inte vara kvar i Rögle men hamnar ändå i KHL, bra agent där...Ännu ingenting klart med hans målvaktskompis i Rögle, Kevin Lindskoug. Det ryktas om Norge.

Magnus Åkerlund, med meriter från SHL och Allsvenskan kommer att lämna Danmark och Aalborg, han kommer att spela sin hockey i Sverige, klubb ej klar ännu.

Ryan Miller fick inte vara kvar i St Louis Blues, vem nappar på honom eller kostar han för mycket?

Här hade man sett fram emot en gigantisk målvaktsduell mellan Price och Lundqvist och så blir Carey Price skadad...
Jag tror det blir Lundqvist mot Crawford i finalen, inte illa det heller.

En liten lokal notering, vi hade i min moderklubb Hanhals för några år sedan 3 st lovande målvakter födda 95, nästa år spelar Niklas Rubin i Tingsryd J20 superelit, Andreas Ljunggren spelar i Malmö J20 superelit och Charlie Fredriksson spelar i Rögle J20 superelit.
Alla lagen spelar i J20 Superelit södra.

Av Sandberg - 19 maj 2014 13:49

Av Sandberg - 15 maj 2014 11:03

Rask och hans Boston blev inatt utslagna av Montreal, lite överraskande för mig då jag tyckte att Boston var lite tyngre. Men det är aldrig orättvist, bästa laget vinner i bäst av 7. Sommarlov för Tuukka Rask med andra ord. Häftig matchserie väntar mellan Henke och Price.
Jag har för mig att Henke brukar ha lite svårt borta mot Montreal, bara en känsla jag fått, har inga vetenskapliga belägg för det. Tror Montreal passar Rangers bättre än vad Boston hade gjort...

Jag har inte sett många minuter av VM, bara förstått att Anders Nilsson spelat bra. Är det dags för Eriksson idag mot Frankrike?

Tänkte lägga mig i debatten om alla återbud som just drabbar det svenska landslaget eller är det likadant för de andra nationerna? Har inga siffror på det heller men av det man läser i olika forum så har Sverige flest nej-sägare.
Varför är det så? Är det inte tillräckligt attraktivt att spela i Tre Kronor? Uppenbarligen inte. Då är det väl ansvariga ledare och förbunds sak att göra det attraktivt, att verkligen sälja in VM.

Jag håller inte med om att spelare skall betala tillbaka, är skyldiga att ställa upp och så vidare. Jag tycker det är upp till var och en att bestämma själv och är det tillräckligt attraktivt så tackar inte spelare nej.

En annan aspekt är intervall och tidpunkt. Varför tackar inte fotbollspelare nej till VM? Jo, för VM går vart fjärde år och alla ligor har uppehåll...så lägg VM, låt oss säga vartannat år och någon tid där inte NHL är igång. Då får vi nog inte så många nej.

Halmstad har gjort klart med Jonathan Sääf, Sääf som förra året spelade i norska Comet.

Vem hamnar i BIK Karlskoga, det ryktas om Johannes Jönsson eller Mattias Modig

Charlie Torstensson lämnar KRIF, var hamnar han? Charlie, du läser ju bloggen så du kan väl informera oss...

Hamnar Honken i Almtuna?

Södertälje ska ha in en målvakt till.

Robin Rahm som lämnade Malmö, klubbadress för honom? Utlandet kanske...

Ryktas om Andreas Andersson till nyblivna division 1-laget HC Dalen.

Det har varit väldigt tyst om Christian Engstrand...

Av Sandberg - 14 maj 2014 07:38

Henrik Lundqvist och hans New York Rangers vann sjunde och avgörande matchen mot Pittsburgh Penguins med 2-1, Henke räddade 35 av 36 skott.
Rangers får nu möta Boston eller Montreal. Häftig målvaktsmatch väntar med andra ord, Henke mot Price eller Henke mot Rask.

Presentation


Sampans blogg

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards