Alla inlägg under januari 2013

Av Sandberg - 31 januari 2013 22:44

Så är det bara några timmar kvar till deadline för övergångar, inte speciellt många målvakter inblandade..
Leksands Jens Holmström lämnar Dalarna och åker till Danmark och Odense
Oskarshamns Alexander Bengtsson avslutar säsongen i Borås

Roligt att få se sin adept Mathias Israelsson få speltid(3 min) i vinstmatchen mot HV, Fernström skadad..

Gemensam nämnare för Holmström, Bengtsson och Israelsson är Odense. Både Bengtsson och Israelsson har varit i Odense tidigare under säsongen.

Av Sandberg - 30 januari 2013 10:08

Fortsätter i dagens blogginlägg med en lite udda räddning av Dallas Kari Lehtonen. Bra känsla att nypa den med plocken bakom ryggen!


Av Sandberg - 29 januari 2013 13:48

Idag har Frölunda med Mathias Israelsson som backup till Linus Fernström, Hudacek ligger hemma och är sjuk. Varför väljer jag att skriva om det här? Jo Mathias som är född 94 är den målvakt som först var med när jag startade upp min bana som målvaktstränare för ett antal år sedan.
Mathias är fortfarande en trogen elev på våra camper och jag och Mathias har regelbunden kontakt via mail, telefon och sms, så idag är man extra stolt i och med att han nu är på rätt nivå, nämligen Elitserien.

Av Sandberg - 29 januari 2013 10:27

Av Sandberg - 28 januari 2013 08:48

Av Sandberg - 27 januari 2013 12:51

Mitt tidigare inlägg gick lite för snabbt, givetvis har vi också Henrik Karlsson och Mark Owuya, Owuya som tillhör Torontos organisation och Henrik Karlsson som tillhörde Calgarys organisation, nu uppsatt på waiverlistan.

Av Sandberg - 27 januari 2013 12:47

Tre svenska målvakter igång inatt, Viktor Fasth fick göra sin NHL-debut med Anaheim och vinna efter straffar, Nihlstorp var i mål för Dallas och Henke var i mål för Rangers som vanligt. Nihlstorp gick dock ut med några minuter kvar efter någon form av känning i ljumsken..
De svenska målvakterna finns nu verkligen på bred front i världens bästa liga, förutom de tre ovanstående så har vi ju Enroth i Buffalo, Nilsson i Islanders, Lindbäck i Tampa, Gustavsson i Detroit, Läck i Vancouvers organisation, Lehner i Ottawas organisation, Hellberg i Nashvilles organisation, Hedberg i New Jersey och Svedberg i Bostons organisation. Tror inte jag glömde någon nu...

Av Sandberg - 25 januari 2013 11:06

Sen träning igår med Göteborg Team 98, första halvtimmen hade jag målvakterna för mig själv, fokus på returkontroll och teknik. Hemma lagom till Hockeykväll och några glimtar från gårdagens omgång.

Idag HG i Borås, tidig färd genom ett kallt morgonlandskap och en bra träning med målvakterna. Senare under dagen bär det av till Nybro för match där ikväll. Beräknad hemkomst till hemmet i Kungsbacka blir runt 03.00, med tanke på att jag åkte klockan 06.30 imorse så blir den här arbetsdagen cirka 20 timmar. Härligt!

Presentation


Sampans blogg

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards