Alla inlägg under april 2011

Av Sandberg - 18 april 2011 09:03

Markus Svensson, Malmö,  klar för AIK som vi skrev häromdagen..


Erik Ersberg blev rysk mästare, imponerande! Detta enda jag sett av han i vinter är det skottet han släppte från halva plan häromdagen, kanske lite missvisande(ironi).


Annars betydligt lugnare för mig just nu, förberett vår närmaste camp i Skara, lite möten med Reebok och kunder inför nästa säsong. Har ett nytt roligt uppdrag på gång, skall ha ett möte efter påskhelgen.


Sett lite reklam inför hockey VM, det känns milt sagt avslaget...


Bloggen börjar nu varva ner lite grann, inslagen kommer inte att bli lika frekventa och innehållsrika. Bloggen behöver att ladda sina batterier.

Av Sandberg - 15 april 2011 10:18

Det brukar heta att det laget med bästa målvakten alltid vinner guldet, Salak och Nihlstorp har varit helt okej, Nihlstorp har till och med varit fantastiskt bra de två sista matcherna. De har dock inte varit slutspelets bästa målvakter för det tycker jag att Fasth och Nilsson har varit.

Ändå får Salak och Nihlstorp röka segercigarr, grattis!


Läste igår att Owuya har några NHL klubbar att välja på, ibland går det snabbt, minns förra säsongen, utlånad till Mora och Örebro och inte speciellt bra spel.


Ryan Miller stod på huvudet inatt och höll nollan mot Flyers

Av Sandberg - 14 april 2011 08:39

Stefan Liv lämnar Sibir Novosibir och spelar nästa år i Jaroslavl. Ett byte uppåt då Jaroslavl var i semifinal i KHL.


Bofors har skaffat sig en italiensk målvakt vid namn Daniel Bellisimo


Malmö uppges jaga Robert Esche som ersättare till Markus Svensson om denne går till AIK som ersättare till Viktor Fasth som kanske går till NHL..hängde ni med?


Hadelöv måste nu studsa upp och stjäla en seger om inte Skellefteå skall få sommarlov. Hadelöv har inte alls haft samma magnifika spel i finalen som tidigare under slutspelet, varför? Givetvis möter de nu ett bättre motstånd och sedan börjar nog Andreas bli lite mentalt trött(med all rätt). Känns också som detta är Hadelövs sista chans till ett SM-guld.


Johan Svensson, Örebro och Borås senaste säsongen kommer att spela i Nyköping nästa år

Av Sandberg - 12 april 2011 12:26

Alla vill innerst inne bli hockeymålvakter!


Av Sandberg - 12 april 2011 11:24

Hittade ett roligt hockeyklipp( dock inget målvaktsklipp) på youtube...titta och njut!



Av Sandberg - 11 april 2011 08:49

Makalöse ”Matte” matchhjälte SVENSKA MÄSTARE

- Två år i rad, först med U16 och nu med J18, det är helt otroligt skönt. Vi har jobbat hårt hela säsongen och att få stå här med medaljen är obeskrivligt. Under hela matchen fokuserade jag bara på nästa puck, jag lät mig aldrig flyga i väg i tanken. Det är förstås jätteroligt att även bli utsedd till MVP i slutspelet men det allra viktigaste var att vi vann, säger Frölundas guldmålvakt, Mattias Israelsson.Guldsmak! Mattias Israelsson blev dessutom utsedd till MVP.

Han blev också utsedd till årets bästa J18-målvakt, en utmärkelse han inte ens visste fanns:

- Jag hade faktiskt ingen aning men det är självklart en ära att bli uppmärksammad. Men jag har inget annat mål än J20 nästa säsong, fast först ska jag passa på att njuta av detta med mina lagkompisar, säger han, och sänder dessutom en tanke till en tidigare Frölundamålvakt, numera målvaktstränaren, Mikael Sandberg.

- Jag har varit på läger hos honom sedan jag var tio år gammal och vi pratar med varandra regelbundet. Han har varit en stor del i min utveckling. Sedan vill jag också på att skicka en hälsning till Jerry Hidenbäck på Reebok som har varit till stor hjälp när det gäller min utrustning, säger en lycklig guldmålvakt.

Av Sandberg - 10 april 2011 10:03

Sparta blev igår norska mästare, efter att ha vunnit finalserien över Stavanger. Stort grattis till Daniel Björnberg som är målvaktstränare i Sparta. Daniel är också med på en del camper och på vår goalieweek i Kungsbacka.


Det andra gratulationen går till Mathias Israelsson i Frölundas J18 lag, SM guld igår efter vinst mot Djurgården. Mathias stoppar 42 skott och är 97 %ig i finalen. Mathias vann även SM guld förra våren med U16...


Av Sandberg - 8 april 2011 12:53

Finalen i GET(Norge) ligan är i full gång, den spelas mellan Sparta och Stavanger, två utländska målvakter Phil Osaer och Antti Ore mot varandra.

Sparta leder finalserien med 3-1 och kan bli mästare imorgon. Så imorgon kanske man får gratta Daniel B som jobbar med målvakterna i Sparta. Daniel som ni givetvis träffar till sommaren i Kungsbacka.

Sparta och Stavanger är också de enda klubbarna som har anställda målvaktstränare.


Presentation


Sampans blogg

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards