Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Sandberg - 12 januari 2015 13:33

Ettan och tvåan i SVS% för SHL är utländska målvakter, Pogge och Hudacek.


Ettan i SVS% för Hockeyallsvenskan är utländsk, Bakala i Mora.


Läste ett uttalande från Linus Fernström angående statistik som jag inte riktigt förstår.

-Med tanke på att jag endast får 20-21 skott emot mig i snitt sjunker räddningsprocenten mer om jag släpper in ett mål än om en målvakt i ett lag som får 40 skott på sig gör det.

Klart att Fernström får sämre statistik om han släpper ett mål på 20 skott än om någon annan släpper ett mål på 40 skott, samtidigt så får han som får 40 skott lite fler målchanser emot sig vilket kan leda till fler insläppta mål...


Angående de utländska målvakterna, Bakala och Pogge är från Kanada och Hudacek är från Slovakien.


Mindre än tre veckor kvar innan transferfönstret stänger, vilka i SHL och Hockeyallsvenskan letar målvakt?

I SHL tror jag inget lag aktivt letar målvakt, möjligtvis Brynäs för att ha något bakom Starkbaum.

I Hockeyallsvenskan har Malmö varit öppna med att de gärna vill ha in något med bra klass, kanske även Oskarshamn om inte Gasper Kroselj är helt återställd. Sa någon Timrå? Kanske vill man ha något jämte Norja...

Presentation


Sampans blogg

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards