Alla inlägg den 7 september 2014

Av Sandberg - 7 september 2014 19:30

Det blev en söndag i nostalgins tecken, mitt lag( Villach) när jag spelade i Österrike gästade Scandinavium och Frölunda.
Tillsammans med min far och min son värmde vi upp med lite amerikansk brunch inför matchen, som ingick i CHL. Ett Scandinavium som ekade tomt då det nog inte var mer än 1500 personer där. CHL har inte varit någon succé i Sverige vad det gäller publiktillströmning men jag tror ändå på konceptet, det kommer bara att ta tid. Lite färre lag och att få med KHL känns som ett måste.

Österrikiska Villach ställde upp med Jean-Philippe Lamoureux i mål, en ganska kortväxt målvakt med maxmått på sina benskydd, han gör en bra match. Bra känsla och instinkt men hans teknik kan förbättras. I Frölundas mål stod idag Lars Johansson, trygg och stabil utan att glänsa. Ungefär samma omdöme som förra säsongen med andra ord.

Hann träffa lite Villachfolk innan matchen, alltid roligt att inte vara bortglömd! Vi spelade Europaligan när jag var där, vi vann mot Magnitogorsk, Slovan Bratislava och Vsetin(Tjeckien).

Vi hade också match i fredags, stabil vinst där Sääf i mål släpper två mål och räddar 23 skott enligt officiella protokollet. Imorgon är det rörlighet, bålstyrka och videogenomgång av den matchen, ja ni känner igen mönstret...

Trevlig söndagkväll

Presentation


Sampans blogg

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards