Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av Sandberg - 18 augusti 2014 10:14

Jag har tidigare år rankat målvakterna i SHL, både individuellt och som målvaktspar. Inför den här säsongen tänkte jag dela upp målvakterna i lite olika kategorier och skriva lite fritt om dom. Först ut är hemvändarna...målvakter som varit ute i den stora världen och provat sina vingar( eller benskydd...ja, jag vet lite nördigt).

Mikael Tellqvist är tillbaka i Djurgården där hans karriär tog fart en gång i tiden. Tellan har verkligen provat sina vingar i NHL, AHL, KHL och SM-Liiga. Tellqvist är född 79 och spelar troligtvis på sitt sista kontrakt. Blir han den frälsare som de flesta tror och hoppas på(Djurgårdsfans)? Jag är lite tveksam till det...tittar man tillbaka några år så har några av dom hemvändarna målvakterna inte varit den succé som man trott, hoppas dock att Tellan bevisar att jag har fel.

Näste målvakt att vända hem är Erik Ersberg som är tillbaka i HV som var hans tidigare klubb i SHL. Erik är född 82 och han har spelat i Kings organisation, några vändor i KHL innan han förra säsongen var i Iserlohn i DEL. I HV skall han kampera ihop med Wesslau, vilken kamp det kan bli om vem som ska stå!
Hur väl håller Ersbergs kropp? Vet att han hade några skadefyllda säsonger, kanske blir bra att han och Wesslau delar på jobbet.

Den siste målvakten i min kategori hemvändare är Christopher Nihlstorp som hamnade i Växjö där han ska bilda par med Stefan Steen.
Nihlstorp som har tillhört Dallas Stars organisation i två säsonger och som fick avsluta förra säsongen som mästare med Texas Stars.
Jag tror att Nihlstorp kommer bli riktigt bra i år och att han kommer att matchas väldigt hårt. Nihlstorp är född 84 och rena ungdomen jämfört med de två andra gråhåriga hemvändarna...

Presentation


Sampans blogg

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards