Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Sandberg - 8 augusti 2014 17:12

Tre veckor med Goalieweek är till ända, tre härliga veckor med runt 120 målvakter här i Kungsbacka är över, tre intensiva och jobbiga men väldigt roliga veckor är slut. Jag känner att jag har utvecklat mig som målvaktstränare under de här veckorna då jag fått med mig lite nya intryck och infallsvinklar. Som vi sagt som ett mantra under hela Goalieweek, " det är målvakterna som för utvecklingen framåt, vi målvaktstränare är bara hjälpmedel åt er målvakter".
Fötterna är för övrigt väl inkörda i skridskorna efter runt 60 ispass.

På måndag är det vardag igen, sagt i en positiv anda, då börjar arbetet med målvakterna i Halmstad och Borås som jag kommer dela min tid mellan den här säsongen. Redan nästa vecka är det träningsmatcher och därmed lite filmning som gäller.

Sommaren fortsätter förhoppningsvis några veckor till men för mig är det nu arbete till säsongerna är över runt mars. Jag har längtat efter säsongen och även min katt verkar längta efter hockeysäsongen eller hur ska man annars tolka bilden när han ligger i hockeymålet.

Presentation


Sampans blogg

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards