Alla inlägg under januari 2014

Av Sandberg - 22 januari 2014 11:00

Tänkte dela med mig av ett litet klipp från gårdagens målvaktsträning i Borås. En övning där vi tränar på att snabbt hitta pucken och rädda i ett ytterläge efter en samlad förflyttning.


Av Sandberg - 21 januari 2014 09:42

Ja, jag vet, konstig och flummig rubrik idag..

Jag har till dags datum bloggat i cirka fem år, med andra ord har jag hunnit behandla en hel del ämnen. I och med detta så blir det vissa dagar väldigt svårt att hitta något att blogga om och där skulle jag vilja ha hjälp av er läsare. Vad vill ni läsa om och vad vill ni inte läsa om?


Sitter och lyssnar på målvaktspodden avsnitt 18 i samband med det här inlägget, ämnet är psykologi. Intressanta infallsvinklar och tankar från ett par duktiga mentala coacher.


När jag avslutade min aktiva karriär hade jag 12-13 masker som jag hade använt, de sitter för övrigt upphängda på mitt kontor idag. Då hade man i bästa fall en ny mask/säsong, idag är det lite annorlunda, målvakterna har i vissa fall hemmamask, bortamask, mask för utomhusmatch och så vidare. Vill absolut inte låta negativ utan precis tvärtom, jag tycker masker är oerhört intressant. Maskerna är små konstverk som verkligen förtjänar uppmärksamhet.

Av Sandberg - 20 januari 2014 10:02

Kolla in Ryan Millers plockning mot Columbus Blue Jackets! Som vanligt är även kommentatorn halva nöjet..




Av Sandberg - 19 januari 2014 20:12

Av Sandberg - 17 januari 2014 09:26

Av Sandberg - 16 januari 2014 08:51

Skön seger igår kväll mot Pantern, Ljunggren i målet räddar 34 av 36 skott och såg väldigt lugn och stabil ut. Segersiffror blev 4-2.


Vilken start han fått Mark Owuya, 5 spelade matcher och 5 vinster och fantastiska 97,74 i räddnings%. Snacka om spelsugen..


Tung start för Joacim Eriksson i sin debut för Vancouver, inbytt efter att Eddie Läck släppt tre mål, Eriksson kom in och släppte ytterligare sex mål och en förnedrande 9-1 förlust mot Anaheim.


Målvaktskarusellen i Edmonton fortsätter, inatt tradade man bort Devan Dubnyk(till Nashville) och tradade till sig LA Kings målvakt Ben Scrivens.

Av Sandberg - 15 januari 2014 10:39

Igår kväll var det målvaktsträning med Halmstads alla målvakter, en grupp med yngre och en grupp med äldre. Gemensamt tema var spelet vid stolparna och avslut nära, med andra ord en hel del SMS. Kan tänka mig att det är en hel del målvakter som behöver slipa lite idag.

Idag tidig morgon och hockeygymnasium i Borås, en timma med bara skridskoåkning/förflyttning var det på schemat idag. Det gällde att gå in i rätt dörr, inte öppna gnälldörren och tycka synd om sig själv utan öppna den positiva dörren och verkligen ta vara på chansen att träna förflyttningar.

På bilden, Halmstads Elias Axelsson Svensson. Kortet är faktiskt taget mitt i en skottrörelse och skytten är precis på väg att skjuta.

Av Sandberg - 14 januari 2014 10:15

Hur går det för våra svenska målvakter i NHL rent statistiskt? Tänkte mig en liten genomgång av alla våra målvakter som fått chansen från start i NHL den här säsongen.


Henrik Lundqvist har startat 34 matcher,vunnit 15 och har en räddnings% på 91,0

Robin Lehner har startat 15 matcher,vunnit 5 och har en räddnings% på 92,2

Jonas Gustavsson har startat 16 matcher,vunnit 11 och har en räddnings% på 91,4

Eddie Läck har startat 14 matcher,vunnit 8 och har en räddnings% på 92,4

Jhonas Enroth har startat 13 matcher,vunnit 1 och har en räddnings% på 91,6

Anders Lindbäck har startat 14 matcher,vunnit 5 och har en räddnings% på 88,2

Jacob Markström har startat 9 matcher,vunnit 1 och har en räddnings% på 87,4

Anders Nilsson har startat 4 matcher,vunnit 0 och har en räddnings% på 87,3

Niklas Svedberg har startat 1 matcher,vunnit 1 och har en räddnings% på 94,3

Viktor Fasth har startat 5 matcher,vunnit 2 och har en räddnings% på 88,5

Presentation


Sampans blogg

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards