Direktlänk till inlägg 19 november 2013

Pelle Lindbergh

Av Sandberg - 19 november 2013 08:57

Målvaktspodden som finns på svenska ishockeyförbundets hemsida under Hockeyakademien har gjort ett riktigt bra minnesprogram över Pelle Lindbergh där de har intervjuat ett antal personer som fanns i Pelles närhet under hans uppväxt och karriär. Länken till det här programmet har ni här https://soundcloud.com/swehockey/pelle_lindbergh


Pelle Lindbergh var min största idol när jag var mindre, jag var fascinerad av hans spelstil, av hans mask och att han till slut hamnade i Philadelphia Flyers som även blev mitt favoritlag. Det blev otroligt tragiskt när han förolyckades när han stod på toppen av sin karriär, då han precis erhållit Vezina Trophy.


Jag har kvar Aftonbladet och Expressen från dagarna efter han förolyckades i sin röda Porsche. Jag har även en kopia av Pelles mask som ni kan se nedan(jag använde den på en träning med Frölunda).


Missa inte podden om Pelle! Jag hoppas också att ni läst Thomas Tynanders utmärkta bok om Pelle Lindbergh!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandberg - 26 juli 2015 12:47

Bloggen flyttar efter 5 år till www.facebook.com/sandbergsgoaltending ...

Av Sandberg - 18 juli 2015 22:37

Efter fem år flyttar nu bloggen till min Facebooksida www.facebook.com/groups/sandbergsgoaltending/ Jag hoppas att vi ses där! ...

Av Sandberg - 3 juli 2015 11:06

Varit bortrest några dagar och under tiden har det hänt lite saker vad det gäller svenska målvakter i NHL. Magnus Hellberg tillhör numera NY Rangers organisation där han skall konkurrera med Henke och Antti Raanta. Jhonas Enroth kom till LA Kings...

Av Sandberg - 28 juni 2015 15:08

Det hände en del i samband med NHL årliga draft vad det gäller målvakter. Robin Lehner skeppades iväg från Ottawa och tillhör numera Buffalo Sabres vilket kommer att bli bra för Robin. I Vancouver så blev det till slut en svensk målvakt för mycke...

Av Sandberg - 25 juni 2015 11:31


Här kommer rätt bild på Carey Price

Presentation


Sampans blogg

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards