Alla inlägg under februari 2012

Av Sandberg - 7 februari 2012 08:00

Fått tag på ett par fina bilder på mina målvakter i Borås. Tack till fotograf Jonas Dandanell.


     

Av Sandberg - 6 februari 2012 11:47

På fredag bär det av till Stockholm för att vara med på förbundets målvaktskonvent som äger rum i samband med Oddset hockey games. Två dagar fyllda av förhoppningsvis nördigt målvaktsprat och intressanta diskussioner.

Några av konventets teman är aggressiva arbetsställningar, NHL-perspektiv på målvaktstränarrollen och dialogen tar målvaktsspelet framåt.

Vi skall även se Sverige mot Ryssland på lördag eftermiddag. Ser framåt emot en intressant och lärorik helg med mycket målvaktstänk och intressanta och insatta målvaktsmänniskor.

Av Sandberg - 2 februari 2012 09:31

Ny dag med nya målvaktsmöjligheter, idag vaknade man med lite värk i kroppen..hård träning igår med Frölundas veteraner i Frölundaborg. 80 minuters tvåmål med krampkänning som resultat, igår var jag fullständigt slut. Att det kan vara så jobbigt att leka målvakt.

Tycker att jag har fått lite bättre ordning på mina Reebok Larceny nu, de gör för det mesta som jag vill. Anledningen till hårdträningen(ironi) är att vi skall vara med i en cup om två veckor och då vill man visa sig från sin bästa sida. Skall försöka klämma in ytterligare en träning nästa vecka, det borde räcka för att komma upp i acceptabel nivå(vad det nu är..).


Använder för övrigt de nya snabbspännena som binder samman skridsko och benskydd, de som ersätter snörerna. Jag tycker att det fungerar bra och är mycket smidigare. 


Såg att Ersberg inte fått ledigt för att spela Oddset games(tror att det heter så), ersättare blir Luleås Johan Gustafsson

Av Sandberg - 1 februari 2012 09:54

Inte många målvakter idag som vet vem Vladislav Tretjak är, möjligen har de hört talas om en  Tretjak parad. För mig var han en stor idol när man var mindre, dels på grund av hans spel och dels på grund av hans Cateyegaller, och då pratar vi galler på hjälm. Hittade ett fint hyllningsklipp på youtube över Tretjak.


Presentation


Sampans blogg

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards