Alla inlägg den 11 april 2011

Av Sandberg - 11 april 2011 08:49

Makalöse ”Matte” matchhjälte SVENSKA MÄSTARE

- Två år i rad, först med U16 och nu med J18, det är helt otroligt skönt. Vi har jobbat hårt hela säsongen och att få stå här med medaljen är obeskrivligt. Under hela matchen fokuserade jag bara på nästa puck, jag lät mig aldrig flyga i väg i tanken. Det är förstås jätteroligt att även bli utsedd till MVP i slutspelet men det allra viktigaste var att vi vann, säger Frölundas guldmålvakt, Mattias Israelsson.Guldsmak! Mattias Israelsson blev dessutom utsedd till MVP.

Han blev också utsedd till årets bästa J18-målvakt, en utmärkelse han inte ens visste fanns:

- Jag hade faktiskt ingen aning men det är självklart en ära att bli uppmärksammad. Men jag har inget annat mål än J20 nästa säsong, fast först ska jag passa på att njuta av detta med mina lagkompisar, säger han, och sänder dessutom en tanke till en tidigare Frölundamålvakt, numera målvaktstränaren, Mikael Sandberg.

- Jag har varit på läger hos honom sedan jag var tio år gammal och vi pratar med varandra regelbundet. Han har varit en stor del i min utveckling. Sedan vill jag också på att skicka en hälsning till Jerry Hidenbäck på Reebok som har varit till stor hjälp när det gäller min utrustning, säger en lycklig guldmålvakt.

Presentation


Sampans blogg

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards